top of page

Digital CD - Press

Light and twinkles

"(...) weaving together the harmonic structure to the microtonal, in order to achieve that density in the line similar to the purity of photons that collide in the score, gaining force and matter." (...)

 

Luces y destellos

"(...) hilvanando sus construcciones armónicas hasta lo microtonal, para así conseguir esa densidad en el trazo análoga a la pureza de unos fotones que chocan en la partitura ganando empuje y materia." (...)

Paco Yañez, Scherzo

5 stars (Digital CD)

"(...) Piece orchestrated with a detail worthy of a goldsmith, luminous and rich in spatial effects (...)"

5 estrellas (CD Digital)

"(...) Pieza orquestada con un detallismo digno de orfebre, luminosa y rica en efectos espaciales (...)

Juan Carlos Moreno, Ritmo

Post-spectralism at the L'Auditori Label

"(...) A loud murmur that, according to the poet, masks “the old and tired cry of the land”, - we add - so mistreated. Thus, the constant presence of descending glissandos denotes yearning and melancholic character, sometimes reinforced by a figuration tending towards temporal brevity and sonorous smallness, in constant boiling. The work evolves between an exhalation of the winds, the first indication they have in the score, and the combination between exhalations and inhalations of the final “chord”, in an environment that combines very well musical with a subtle bruitism. The reading of the OBC, directed by Benjamin Shwartz, is very careful and attentive.(...)

Postespectralismo en el sello del Auditori

"(...) Un sonoro murmullo que, según el poeta, enmascara “el viejo y cansado grito de la tierra”, —añadimos— tan maltratada.
Así, la presencia constante de glissandos descendentes denota un carácter anhelante y melancólico, reforzado a veces por una figuración tendente a la brevedad temporal y la pequeñez sonora, en constante ebullición. La obra evoluciona entre una exhalación de los vientos, primera indicación que tienen en la partitura, y la combinación entre exhalaciones e inhalaciones del “acorde” final, en un ambiente que combina bien lo musical con un bruitismo sutil. La lectura de la OBC, dirigida por Benjamin Shwartz, está muy cuidada y es atenta.(...)

Daniel Martínez Babiloni, El Compositor Habla

bottom of page